تعداد فحشهاي مقاله سروش عليه مير حسين و دولت آبادي چند تاست ؟

منبع: www.irna.ir

با انتشار پاسخ سراسر فحش سروش به محمود دولت آبادي در شماره امروز اعتماد ملي ، درگيريهاي زباني و قلمي روزهاي اخير طرفداران مير حسين و کروبي به بالاترين نقطه خود رسيد.

نقدها

massy84 massy84 Tue, 05/19/2009 - 05:01

واقعا نمی دانم انتقاد را به نوشته های سروش وارد بدانم یا خبری که ایرنا تنظیم کرده یا در نهایت نقل قول هایی که دولت آبادی مطرح کرده؟
جای تاسف دارد که چهره های بزرگ این طور راحت خود را مهره سوخته می کنند

saba saba Mon, 05/18/2009 - 12:43

از هما ابتدای لید و معرفی دولت آبادی به عنوان «عضو سنديکاي منحله نويسندگان» جهت دارد بودن خبر را به وضوح نشان می ده و در ادامه مطلب این نکته بیشتر از قبل معلوم میشه. اصلا زمینه پردازی مناسبی در مورد این مطلب نشده و کاملا یک جانبه به مسئله پرداخته.

abdolahi محمدرضا نسب عبداللهی Mon, 05/18/2009 - 11:44



معلوم نيست بنا بر كدام اصول خبرنويسي اين خبر نوشته شده و سپس تاييد شده و روي سايت ايرنا آمده است.از تيتر تا انتهاي خبر،خبرنگار با به كار بردن كلماتي معنادار،انصاف و بي طرفي را نقض كرده است.به اين كلمات خبرنگار دقت كنيد:" پاسخ سراسر فحش، سنديکاي منحله نويسندگان، فحش نامه و ..."اين خبرنگار بهتر بود يك يادداشت مي نوشت تا هم نظرش را بنويسد و هم مخاطبان با يك خبر جانبدرانه روبرو نباشند.پاراگراف آخر خبر را بخوانيد:" شمارش تعداد دقيق فحشها و دشنامهاي سروش در مقاله امروز ستون "نگاه روشنفکر" روزنامه اعتماد ملي به گفته بسياري از خوانندگان ،کاري بسيار سخت و طاقتفرساست !"اينگونه نوشتن ها هم به خبر لطمه مي زند،هم خبرنگار را درگير موضوعي كه پوشش داد،مي كند و هم به اعتبار سازمان خبري آسيب مي رساند.

 

برای نقد این مطلب لطفاْ ثبت‌نام کنید یا وارد سیستم شوید

نظرها

abdolahi محمدرضا نسب عبداللهی Tue, 05/19/2009 - 15:33

مسي عزيز،انتخاب يك مطلب و نقد آن به معني آن نيست كه من موافق آن سايت يا خبرگزاري باشم.ما تنها مي خواهيم خبرها را نقد كنيم.من نبايد براي نقد خبر،نظر شخصي خود را دخالت بدهم و بر اساس آن به سراغ سايت هايي بروم كه با آن ها موافقم.اينكه من درباره ايرنا چگونه فكر مي كنم اصلا نبايد مطرح باشد.ما تنها خبرها را نقد مي كنيم.اتفاق نقد خبرها،ميزان انصاف و اعتبار خبرگزاري را بيش از پيش روشن مي كند.مخاطبان نيز اين توانايي را دارند كه دريابند چه خبرهايي انصاف را رعايت كرده و جانبدرانه نيست. قبول دارم كه ايرنا بارها خبرهاي غيرواقعي،جانبدرانه و غيرمنصفانه منتشر كرده اما اين نبايد دليلي باشد كه ما خبرهايش را نقد نكنيم.يك خبرگزاري با انتشار خبرهاي غيرواقعي نه تنها به اعتبار خود لطمه مي زند بلكه اعتماد مخاطبان را نيز از دست مي دهد.ما نمي توانم بگوييم چون ايرنا تا كنون بارها اخبار غيرواقعي و جانبدرانه منتشر كرده پس نبايد خبرهايش را ببينيم و نقد كنيم.

massy84 massy84 Tue, 05/19/2009 - 14:41

البته که این طوره

ولی به نظرت یه رسانه چند بار باید امتحانش رو توی جریان اطلاع رسانی پس بده ؟

massy84 massy84 Tue, 05/19/2009 - 14:40

البته که این طوره

ولی به نظرت یه رسانه چند بار باید امتحانش رو تو یه جریانی پس بده ؟

abdolahi محمدرضا نسب عبداللهی Tue, 05/19/2009 - 11:52

مسي عزيز،اينكه من يا شما درباره ايرنا چگونه فكر مي كنيم اصلا نبايد مطرح باشد.نظر شخصي ما مطرح نيست چون اگر من بر اساس پيشداوري خبرهاي ايرنا را نقد كنم،ديگر بي طرف نيستم.

abdolahi محمدرضا نسب عبداللهی Tue, 05/19/2009 - 11:52

اينكه من يا شما درباره ايرنا چگونه فكر مي كنيم اصلا نبايد مطرح باشد.نظر شخصي ما مطرح نيست چون اگر من بر اساس پيشداوري خبرهاي ايرنا را نقد كنم،ديگر بي طرف نيستم.

massy84 massy84 Tue, 05/19/2009 - 04:50

محمدرضا

1- اصولا و عموما تکلیف خبرگزاری دولتی ایرنا در اینگونه پوشش های خبری روشن است.

2- واقعا فکر می کنی ایرنا اعتباری هم دارد که بخواهد از دست بدهد؟

saba saba Mon, 05/18/2009 - 13:56

به نظر من گسترش دادن چنین بحث هایی از طرف رسانه ها زیاد هم جالب نیست. این صحبت ها ضد ارزش هایی اخلاقی هست که رسانه ها باید از آن پیروی کنند.

جهت ارسال نظر لطفاْ ثبت‌نام کنید یا وارد سیستم شوید

اطلاعات

موضوعات

حقوق بشر

پژوهش

گوگل | یاهو! | پارسیک

منبع

www.irna.ir

ارسال شده

توسط : محمدرضا نسب عبداللهی

در تاریخ : Monday, May 18, 2009 - 11:34